Известие

Collapse
No announcement yet.

Как да подобрим спирането на 33, Сюд и Спринт

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как да подобрим спирането на 33, Сюд и Спринт

    Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
    Та тук колеги ще събираме и споделяме опит за подобрения в спирането на нашите бабички. Ясно е на всички, че в годините, в които са конструирани и произвеждани тези модели стандартите са били различни, но в 21-ви век нещата са различни. Затова ще се опитваме да подобряваме спирачки, окачване и други, за да станат тези модели по-приятни за каране и по-близки до съвременните автомобили.

    Ето го моят опит със доста несъвършенната за моите разбирания спирачна система на 33:

    Такааа, за предните спирачки на едната 33-ка (червената и уж по-бърза) съм ударил на греда. При нея се опитвам да сложа 284х22мм диск (от Фиат Купе 2.0 16V)със спирачен апарат от Опел Омега А 2.6 Автомат, като при Омегата дисковете са 296х28мм. Хубавото на тия апарати е, че са с бутало 57мм (при 145 QV например за 284 диск буталато на апарата е 54мм) Това естествено означава и смяна на спирачната помпа с друга, с по-голямо бутало. На 33-ката оригинално помпата е с бутало 18мм, а аз сложип помпа с бутало 22мм от Алфа 75 - цена 100лв. за помпата в Евро 07. Сега обаче имам жесток проблем с джантите. Не стават моите 15-ки. Трябват ми джанти на OZ WRC - демек лоша работа, лекува се с много пари. Та при нея нещата се получиха, но нямам джанти. С 16-ки също ще стане. Апаратите от Омегата са Girling, стават на шенкела на 33, но излизат в повече навън от диска и накладката реално трие извън диска. Затова отидох при Бай Фрезист да измести дупката на супорта с 4 мм навън, за да може апарата хубаво да позиционира накладката върху диска. Друго важно нещо е да се подложат тънки шайби между супорта на апарата и шенкела, защото и без това е тънък диска за апарата от Опел, и трябва да седи диска точно в центъра на процепа в супорта. Отделно е добре впоследствие да се гледат често накладките да не се износват докрай, защото накладката може да падне между диска и супорта.
    Другота преправяне е на закрепването на спирачните маркучи. При Опелските апарати маркуча се стяга с кух болт (познат още като "банджо болт")и 2бр. дифтунги , докато при италианките се навива маркуча в апарата директно. Да, ама маркучите от Опел не могат да се ползват, защото в другият край закрепването към тръбата е с друга резба и освен това накраъника е женски, а при 33-ката е мъжки. Затова отрязах накрайника към апарата плътно до маркуча и отрязах един женски накрайник от Фиатски маркуч и айде при Драго (Екстрийм Тунинг) за заварка с аргона. Та накрайника-преход готов и вече в него директно се навива 33-ковия маркуч.

    В най-общи линии е това, но не препоръчвам това да го прави човек не особено грамотен технически и освен това се подгответе да давате пари.
    А когато го постигнете (вече е станало) имайте предвид, че не влиза дори всяка 15-ка джанта, и за по-малки забравяте. Ако някой иска цени, мога грубо да ги дам, ма няма да ви харесат.

    Това за червената, а сега за бялата 33-ка (газовия хладилник)
    Та при нея дискове от 145/6 на 257 мм. Апарати от Опел отново, но от С20ХЕ. Този път разстъргването на дупките в супорта е в обратна посока, към главината, за да излезе апарата навън, защото трие в супорта периферията на диска. При Опел диска е по-дебел (24мм) и тук отвън седи почти плътно до диска, а от вътрешната страна отново има разстояние (и тук не оставяйте накладките да се износят докрай). Пак се прави съответния преход за спирачния маркуч и така.

    Спирачнат пампа си е оригиналната, педалът е малко по-ниско, но спирачките са доста по-остри.


    Тук като цени ще дам пример:
    1. Апарати от Опел 2-ра ръка - 60лв. с Еконта.
    2. Накладки TRW - 70 лв.
    3. Стругар - 20 лв. за изместване дупката в супорта.
    4. Дискове - 100 лв. комплекта евтини някякви, не особено качествени.
    5. Заварка на преходника за маркуча + стари маркучи от Опел + дифтунги - 20 лв.
    6. Спирачни маркучи - 30 лв.

    Общо дотук 300 лв. без труда и бензина за разходки насам - натам.


    Този пост си го прередактирах от друга тема, писан е преди последния Трак Дей (5.09.2011г.) а сега има развитие по спирачките на червената ми кола, с дискове 284мм отпред. След много проучвания установих, че диск от 156, 147 и GT с размер 284х22 също става, но се разпробива от 5 на 4 дупки. Защо непременно диск от италианка ще запитате: Много просто, това е върианта за правилно позициониране върху главината, защото е най-близо като централен отвор до заводския. Разликата е само 1 мм, но аз изрязах тънка ламарина (0.4мм от кутия за масло Селения 2л.) и направих пръстен от нея ,за да се центрова съвсем точно дискът.
    Друг вариант е диск от Ланча Либра (тя си е на 4 дупки), също е с подходящ офсет. При тези използвани дискове, подложих шайби 12диаметър на дупката х2мм дебели между шенкела и супорта на спирачния апарат. Така вече дискът седи в срадата на процепът в супорта.
    НО, имаме проблем: Оригиналните дискове на Омегата (по нагоре споменах за нея) са с дебелина 28мм .Сега така с диск 22мм дебел не може да се ползват накладките докрай, защото когато се изтрие феродото докрай, може накладката да падне между супорта и диска и да стане сакатлък. Е просто ще се ги гледам редовно и ще ги сменям по-рано.

    Това е в общи линии моят опит със спирачките, който има въпроси, ще се постарая да му отговоря най-обстойно и точно.
    Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

  • #2
    Интересно ми е от 145 1.7 боксер няма ли да е по лесно или и те са на типова платформа?!?!?!
    Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от RealSeX Покажи съобщение
      Интересно ми е от 145 1.7 боксер няма ли да е по лесно или и те са на типова платформа?!?!?!
      Ами и там са си Фиатски спирачките, демек стават само дисковете, и то ако са вентилирани, иначе няма смисъл от цялат заигравка.
      (А апаратите не стават, защото на всички Фиатове захващането на апарата (или най-вече супорта) към шенкела е наобратно.
      При Фиат резбата за болт е в самия супорт, а дупката в шенкела е проходна. Супорта седи между дискът и шенкела.
      При нашите тояги (при 75 и всички истински Алфи захващането пак е като при 33) демек: На шенкела има разба, а в супортите са проходни дупките. Реално ушите с разбата седят под фланеца на диска. Другат разлика е в разстоянието между дупките. При Фиат е 100мм а при Алфа е 76мм.
      Само на Опел апаратите са с обратен захват и разстояние между отворите, същото като на нашите коли. Демек донор единктвено Опел. Хубавото в цялата работа е, че Опели на части има много и навсякъде, а и накладките за тях са по-евтини.
      Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

      Comment


      • #4
        Темата е адски полезна, спестява доста мъки и проби/грешки. Не си спомням но мисля, че и преди съм публикувал следната тема от небезизвестия алфаоунър

        http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...s-on-33-a.html

        относно конверсиите на спирачките на кочините ни. Надявам се английският няма да ви затрудни, ако да бих се наел да превеждам намери ли ми се време.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от MrX Покажи съобщение
          Темата е адски полезна, спестява доста мъки и проби/грешки. Не си спомням но мисля, че и преди съм публикувал следната тема от небезизвестия алфаоунър

          http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...s-on-33-a.html

          относно конверсиите на спирачките на кочините ни. Надявам се английският няма да ви затрудни, ако да бих се наел да превеждам намери ли ми се време.
          И да има нещо неясно за някой, може да се ползва дори и Гугъл преводач, не е върхът в предода, но може да се схване смъсълът на постовете.

          Още към темата мога да добавя, че спирачни апарати от Опел Омега Б също са подходящи за използване. Например Омега Б с 2.0 16V Еко Тек е добър донор за конверсия в 284 мм спирачки и апаратите лягат без проблеми.
          За 257 мм диск опциите са мнага повече. Астра от първите с ХЕ мотора ползва 256мм диск - демек става. Вектра и Калибра от първите със същия мотор също с е този клас апарат. Опциите са много и апаратите в Опел форума се търгуват евтино.
          Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

          Comment


          • #6
            такааа горе долу схванах а каква е идеята с дисковете защо не използва оригиналните на омега защото са 4х100 ам предполагам че няма да е проблем да се направят дупки на 4х98 или и централния отвор е много голям???

            ---------- Post added at 00:37 ---------- Previous post was at 00:30 ----------

            и ще може да се ползват накладките до край едното което е другото имаше и предложение да се дупчи диск от 156 ами така и така ще се дупчи да дупчим на хлопела диска а ако е за централния отвор може един фланец да се спретне незнам бате Боби само разсъждавам и маи нищо умно не казах ама поне се пробвах
            Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от RealSeX Покажи съобщение
              такааа горе долу схванах а каква е идеята с дисковете защо не използва оригиналните на омега защото са 4х100 ам предполагам че няма да е проблем да се направят дупки на 4х98 или и централния отвор е много голям???

              ---------- Post added at 00:37 ---------- Previous post was at 00:30 ----------

              и ще може да се ползват накладките до край едното което е другото имаше и предложение да се дупчи диск от 156 ами така и така ще се дупчи да дупчим на хлопела диска а ако е за централния отвор може един фланец да се спретне незнам бате Боби само разсъждавам и маи нищо умно не казах ама поне се пробвах
              Може и да стават дисковете на Опел, то няма вариант да не се пригоди, но въпроса е колко неща ще преработиш и какви пари ще дойдат накрая. От Опел дисковете мисля, са с по-голям централен отвор. Другото което също не знам е, какви са офсетите на Опелските дискове. Те със сигурност са различни от на италианките. Още повече, примерно споменатата Омега е на 5х110мм и т.н.
              Аз например сложих дискове от 156, защото ми ги подариха и затова ги дадох да се разпробиват. Ако трябваше да купувам нови щях да си взема примерно от Ланча Либра.
              Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

              Comment


              • #8
                А добре вариянта да се намери диск със същата дебелина като на опела със цел да не се притесняваш и да следиш накладките. това може да стане много лесно в някои каталог за спирачни дискове!!!
                Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от RealSeX Покажи съобщение
                  А добре вариянта да се намери диск със същата дебелина като на опела със цел да не се притесняваш и да следиш накладките. това може да стане много лесно в някои каталог за спирачни дискове!!!
                  Има аналог на тези дискове за италианка, например от Алфа 164 3.0 V6 Super, но тя е на 5 болта, а и не знам какъв е офсета и цената на диска. При нея е 284х26 или 28 (не съм 100% сигурен), другият вариант за който сега се сещам е Фиат Стило 2.4 20V (демек Абарт), но и там не знам какъв е офсета, а иначе диска е 284х26мм. Обаче и в 2-та случая тези донори са скъпи, защото не са от масови коли.
                  Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                  Comment


                  • #10
                    Мога да ви се похваля, че имам в работата каталог на общо-взето всички дискове, слагани по колите.
                    Бая се чудих защо ми е тая тухла, ама май ще влезе в работа.
                    Като се върна на работа, ще взема да извадя всички , най-близко до нашите кошници дискове.
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                      Мога да ви се похваля, че имам в работата каталог на общо-взето всички дискове, слагани по колите.
                      Бая се чудих защо ми е тая тухла, ама май ще влезе в работа.
                      Като се върна на работа, ще взема да извадя всички , най-близко до нашите кошници дискове.
                      Супер!!! сигурен съм че всички от раздела ще чакат с огромно нетърпение!!!
                      Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

                      Comment


                      • #12
                        Един въпрос към Боби - сега колата ти не е ли в пъти по-склонна да блокира колелата при по-рязко спиране без АБС ?
                        33 16v/MR2 SW20/S3 8L

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Kris Покажи съобщение
                          Един въпрос към Боби - сега колата ти не е ли в пъти по-склонна да блокира колелата при по-рязко спиране без АБС ?
                          Ами тя никога не е имал АБС. Иначе си правих експерименти само на сухо. При сух асфалт блокират и 4-те колела едновременно. А иначе при зверско натискане на педала може би ще блокират и при 80км/ч, но толкова силно не ми се е налагало да натискам педала. Бързо се свиква. Все пак нашите коли са с много малко серво и педалът с каквито и апарати да се сложат, не е кой знае колко мек. Но когато е по-твърд, толкова по-точно може човек да си регулира усилието при натискане. Още повече, че минималната ширена на гумата е 195 и сцеплението е достатъчно (стига да има колата хубави гуми).
                          Кофти, че не можах да дойда на феста, щях да ти дам да покараш и да прецениш самичък. Аз съм много доволен, никога не съм се чувствал сигурeн в спирането преди, особено на висока скорост.
                          Last edited by Bobi_33; d.m.y г., 21:50.
                          Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                          Comment


                          • #14
                            до къде стигнахме със спирачките щото имам въпроси цяааааалаа торба

                            Боби ти си използвал 286мм. дискове въпроса ми е дали се побират във 15-ки и не идват ли малко тежки другия вариянт със 257мм. дисковете не е ли по одачен и май за него частите се намират по лесно там имаме тези дискове:
                            Compatible discs:
                            ALFA ROMEO 164 2.0i Twin Spark 90-98
                            FIAT Croma 1.6 (+ ABS) 10.88-92
                            FIAT Croma 2.0 CHT/i.e. (+ ABS) 10.88-92
                            FIAT Croma 2.0i 93-96
                            FIAT Croma 2.0i 16V 93-96
                            FIAT Croma 2.0i Turbo 10.88-92
                            FIAT Croma Diesel 2.5 (+ ABS) 10.88-92
                            FIAT Croma Turbodiesel 1.9 i.d. (+ ABS) 6.88-92
                            FIAT Croma Turbodiesel 1.9 i.d.. 93-96
                            FIAT Croma Turbodiesel 2.5 10.88-92
                            FIAT Croma Turbodiesel 2.5 93-96
                            LANCIA Thema 2.0i.e.16V / S.W. 10.88-94
                            LANCIA Thema 2.8i.e.V6 10.88-94
                            LANCIA Thema Turbodiesel 2.5 / S.W. 10.88-94

                            и ето тези апарати:
                            Compatible calipers:
                            DAEWOO Espero 1.5i 16V 95->
                            DAEWOO Espero 1.8i 95->
                            DAEWOO Espero 2.0i 95->
                            DAEWOO Lanos 1.5i 97->
                            DAEWOO Lanos 1.6i 16V 97->
                            DAEWOO Nexia (Racer) 1.5i 16V GLX/GTX 95->
                            OPEL Ascona C 2.0i (95 kW) 9.87-88
                            OPEL Astra 1.4iS 91-97
                            OPEL Astra 1.6i 16V 94-97
                            OPEL Astra 1.8 16V GSi 91-94
                            OPEL Astra 1.8i 16V 93-97
                            OPEL Astra 2.0 16V GSi 91-97
                            OPEL Astra 2.0 GSi 91-94
                            OPEL Astra 2.0i 91-94
                            OPEL Astra 2.0i 16V (100 kW) 94-97
                            OPEL Astra Diesel 1.7 91-97
                            OPEL Astra Turbodiesel 1.7 91-97
                            OPEL Calibra 2.0i 16V 2WD/4WD 9.89-97
                            OPEL Calibra 2.0i 2WD 9.89-96
                            OPEL Calibra 2.0i 4WD 8.89-95
                            OPEL Kadett E 1.8i S.W. GT 85-91
                            OPEL Kadett E 2.0i GSi 9.86-91
                            OPEL Kadett E 2.0i GSi 16V 9.87-91
                            OPEL Kadett E 2.0i GT 87-91
                            OPEL Vectra 1.8/i 4WD 88-92
                            OPEL Vectra 1.8i Automatic 88-9.95
                            OPEL Vectra 2.0i 16V 9.89-9.95
                            OPEL Vectra 2.0i 2WD 88-9.95
                            OPEL Vectra 2.0i 4WD 88-9.95
                            OPEL Vectra B 1.6i 10.95-2.99
                            OPEL Vectra B 1.6i 16V 10.95-2.99
                            OPEL Vectra B 1.8i 16V 10.95-2.99
                            OPEL Vectra B Turbodiesel 1.7 10.95-96
                            OPEL Vectra B Turbodiesel 2.0 16V (60 / 74 kW) 9.96-2.99
                            PONTIAC LeMans 2.0 GSE (vented disc) 87-90
                            VAUXHALL Astra / Belmont 1.8 84-92
                            VAUXHALL Astra / Belmont 2.0 GTE 9.87-92
                            VAUXHALL Astra F 2.0 16V GSi 92-98
                            VAUXHALL Astra F 2.0NE/XE 92-98
                            VAUXHALL Calibra 2.0i 90-96
                            VAUXHALL Calibra 2.0i 16V/4WD 90-97
                            VAUXHALL Cavalier B 2.0 SRi 87-89
                            VAUXHALL Cavalier C 1.8 (vented disc) 89-92
                            VAUXHALL Cavalier C 2.0i (2WD/4WD) 89-95
                            VAUXHALL Cavalier C 2.0i 16V (2WD/4WD) 89-95
                            VAUXHALL Vectra 1.6i 10.95-2.99
                            VAUXHALL Vectra 1.6i 16V 10.95-2.99
                            VAUXHALL Vectra 1.8i 16V 10.95-2.99
                            VAUXHALL Vectra Turbodiesel 1.7 10.95-96
                            VAUXHALL Vectra Turbodiesel 2.0 16V (14" wheel) 97->
                            Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

                            Comment


                            • #15
                              Аз рових доста по каталога. Гледах дискове, апарати....
                              Накрая стигнах до извода, че най-добре е да вземеш една главина с шенкел и да се заровиш в моргата. Хубаво би било да имаш и джанта наблизо, да свериш да не си се олял!
                              И да се похваля, вчера се сдобих със задни алуминиеви апарати от една 146 фейслифт, барабар със някакви много скъпи, спорд пича накладки.
                              Сега остава и да имам два часа свободни и да ги забода и да видя, как ще е ръчната. Иначе старите си спират супер!
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment

                              Working...
                              X